تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی فرمانده کل قوا: هر ۱۰سال با یک فتنه روبه رو بوده‌ایم

  • کد خبر: ۹۴۱۶۳
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
رئیس دفتر عقیدتی‌ سیاسی فرمانده کل قوا: هر ۱۰سال با یک فتنه روبه رو بوده‌ایم
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: در انقلاب اسلامی ایران و در آخر هر دهه با یک فتنه روبه رو شده ایم.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام علی سعیدی در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی که با حضور آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان و مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهررضوی برگزار شد، بیان کرد: در دهه اول، فتنه بنی صدر بود و سیدمهدی هاشمی که بزرگ‌ترین ضربه را به انقلاب زد و قائم مقام رهبری را قربانی کرد و مقابل امام (ره) قرار داد؛ در دهه دوم، غائله کوی دانشگاه تهران در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ به وجود آمد که اگر مردم در ۲۳تیر به میدان نمی‌آمدند، معلوم نبود چه اتفاقاتی رخ می‌داد؛ در دهه سوم فتنه۸۸ رخ داد که در جریان آن می‌خواستند انقلاب را استحاله کنند و ریلش را تغییر دهند که مردم در هشتم و نهم دی آن را خنثی کردند؛ در سال ۱۳۹۸ هم درصدد فتنه گری بودند و بهانه‌هایی به دست فتنه گران داده شد که به ثمر نرسید.

وی افزود: از خطرناک‌ترین شاخصه‌های فتنه این است که عناصر باسابقه انقلاب و اسلام هم در آن نقش ایفا می‌کنند؛ در جنگ جمل، همسر پیامبر (ص) میدان دار بود و در فتنه۸۸ هم ما همین مشکل را داشتیم؛ سال ۱۳۸۸ کسانی در رأس هرم فتنه بودند که قبل‌تر در کنار امام (ره) بودند؛ از عبرت‌هایی که مردم و خواص باید روی آن مانور دهند، این است که سابقه انقلابی افراد به معنی این نیست که انقلابی مانده اند.

وی ادامه داد: دومین شاخص فتنه‌ها نرم افزاری بودن آن هاست؛ جنگ نرم آرام و خزنده است؛ ماهیت سقیفه نرم افزاری بود و مردم سرشان کلاه رفت و خواص هم همراهی کردند؛ تغییرات در گرجستان و اوکراین هم به همین شکل بود و فتنه ۸۸ هم همین طور بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا سومین شاخص فتنه را پیچیدگی و اغواگری برشمرد و تأکید کرد:، چون فتنه پنهان است، اغواگری هم دارد؛ فتنه گاهی خواص را به زمین می‌زند، گاهی نخبگان و گاهی مردم را؛ فتنه گاهی احزاب را منحرف و حتی انقلاب را استحاله می‌کند؛ اغواگری فتنه افراد را در خودش فرومی برد و قربانی می‌کند؛ مثل شاگرد برازنده و قائم مقام امام (ره) که قربانی شد؛ چه عاملی باعث سقوط آقای منتظری شد؟ فتنه یک فتنه گر باعث شد ایشان به سقوط کشیده شود.

دشمن روی دولت سیزدهم حساس است

سعیدی ادامه داد: دشمن روی دولت سیزدهم حساس است، چون این دولت تحولاتی به وجود آورده است؛ دولت قبل سیاستش اقبال به غرب و بی اعتنایی به شرق بود، اما رئیس جمهور جدید این سیاست را تغییر داد و توازن برقرار کرد؛ ما شرایطی در کشور داریم که مردم باید هوشمندی و صبرشان بیشتر باشد و در بروز فتنه‌ها آمادگی داشته باشند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا یکی دیگر از عبرت‌ها و ویژگی‌های فتنه را چندلایه بودن آن دانست و افزود: فتنه پرلایه است و طراحان پشت صحنه، مباشر روی صحنه و مجری کف خیابان دارد؛ وقتی خطیب جمعه خودش آتش بیار فتنه و معرکه می‌شود، چگونه می‌شود آن را معرفی کرد؟ دیگر اینکه فتنه گران از خودشان سندی باقی نمی‌گذارند و خواص باید آن‌ها را با کد به جامعه معرفی کنند؛ حوزه‌های علمیه، علما و تریبون داران وظیفه دارند لایه‌های پنهان فتنه را به مردم بشناسانند.

فتنه با شعار دفاع از مردم!

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از دهه ۷۰ برای فتنه۸۸ برنامه ریزی کرده بودند، گفت: علائم فتنه ۸۸ از ۸ ماه قبل از وقوع شروع شد و در قالب کمیته صیانت از آرا رخ داد و فتنه گران زمزمه تقلب راه انداختند. سعیدی گفت: فتنه گران در این ۴۰ سال بسیار تلاش کردند زمینه تجزیه را ایجاد کنند و نتوانستند؛ آخرین عبرت هم این است که فتنه در پوششی از نفاق ارائه می‌شود، شعار مردم گرایی و دفاع از حق مردم و قانون گرایی سر می‌دهد، اما مقابل آن می‌ایستد.

نگرانی رهبری از نظام طبقاتی ایجادشده

وی افزود: هر انقلابی با تغییر هیئت حاکمه همراه است، اما در انقلاب‌های توحیدی، هم هیئت حاکمه جابه جا می‌شود و هم طبقه حاکمی که مشغول حکمرانی است؛ درست مثل اتفاقی که در کشور ما افتاد؛ در آن زمان اگر مدیریت هوشمندی بعد از جنگ بر قوه مجریه حاکم بود، اجازه نمی‌داد نظام طبقاتی دیگری درست شود؛ مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب اولین بار در سالگرد قیام مردم تبریز و در دیدار با مردم این شهر مطرح و از نظام طبقاتی ایجادشده اظهار نگرانی کردند.

سعیدی با اشاره به نقش تعیین کننده مردم در حدوث و بقای انقلاب تصریح کرد: رهبری الهی و شریعت شرط قطعی هر انقلاب توحیدی است، اما حضور مردم تعیین کننده و قاعده این مثلث است؛ ملت ایران در این ۴۰ سال پابه پای امام (ره) حرکت کردند و در ادامه انقلاب پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستادند؛ این مردم در ادامه انقلاب هم همین نقش را دارند؛ ما در تکالیف با گذشتگان شریک هستیم؛ هر تکلیفی که امت‌های پیشین داشتند، مردم ما هم دارند؛ ما هم مثل گذشتگان گرفتار فتنه شدیم و خواهیم شد.

مردم اجازه ندادند دشمن نقطه موفقیت کشور را غبارآلود کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اهمیت ۹دی در این بود که کسانی می‌خواستند نقطه موفقیت کشور را غبار‌آلود کنند و موفقیت‌ها را غلط نشان دهند، اما مردم با هوشیاری این اجازه را ندادند.
به‌گزارش تسنیم، سعید جلیلی در همایش روز بصیرت در حرم‌مطهررضوی با تأکید بر اینکه غبارآلودکردن توانمندی‌های مادی و معنوی ملت یعنی اینکه نگذارند شما بفهمید چه توانمندی‌هایی دارید، افزود: بصیرت آن است که شما آنچه از موفقیت‌های ملت ایران را که دشمن نمی‌گذارد دیده شود، نمایان کنید.

وی ادامه داد: دشمن اعتراف کرده با همه سیاست‌هایی که علیه ایران استفاده کرده، بازهم نتیجه نگرفته است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه دشمنان در این ۴۳ سال هرچه از دستشان بر آمده است انجام داده‌اند، افزود: دشمنان ما خودشان هم بیان می‌کنند که هرچه داشته‌اند به کار گرفته‌اند.

۹دی روز دفاع از میراث فاطمی بود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در سخنرانی در حرم‌مطهر‌رضوی گفت: حضور پرشور و پرافتخار مردم بابصیرت ایران در یوم‌ا... ۹دی ۱۳۸۸ در واقع دفاع از ولایت به‌عنوان مهم‌ترین میراث فاطمی بود و این پیام را به دنیا مخابره کرد که مردم ایران تا پای جان از حکومت علوی دفاع می‌کنند.

به‌گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در واقع لبیک به ندای حضرت‌زهرا (س) و تشکیل حکومت اسلامی در سایه‌سار ولایت فقیه بود؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی اولین نظامی بود که به‌نام امیرالمؤمنین (ع) و ائمه (ع) سند خورده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: از آنجا که مهم‌ترین هدف و اولویت انقلاب اسلامی استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت‌های زمان بود، از همان ابتدا فتنه‌های بسیاری دامن‌گیر آن شد، اما هیچ فتنه‌ای در چله انقلاب مانند فتنه۸۸ نبود، زیرا در این فتنه استکبار همه قدرتش را برای براندازی نظام به کار گرفته بود.

ایستادگی مردم پای انقلاب، وظیفه ما را سنگین کرده است

شهردار مشهد نیز با اشاره به بصیرت مردم در ۹ دی ۱۳۸۸ گفت: ایستادگی و استقامت مردم پای انقلاب و نظام، وظیفه ما را در خدمت رسانی بیشتر به آن ها، سنگین‌تر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی افزود: به چشم خودم دیدم که توهین به مقدسات، عاشوراوتاسوعای حسینی (ع) و ایستادن در مقابل خواست و اراده قانونی و منطقی یک ملت و ایستادن در برابر حلم و صبر رهبر معظم انقلاب، چطور به دست مردم پاسخ داده شد و بساط فتنه در ۹ دی۱۳۸۸ جمع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->